Kwalifikacje drogą do sukcesu
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Zarzadzenie_kwalifikacje_droga_do_sukcesu__regulamin_rektrutacji
DOKUMENTY REKRUTACYJNE DO POBRANIA
INFORMACJA NA TEMAT REKRUTACJI DO PROJEKTU
Kwalifikacje drogą do sukcesu
Koordynator projektu informuje o kolejnym naborze do projektu
19 osób
1. Zadania do realizacji przewidziane w projekcie:
A. Kursy dla uczniów (każdy kurs organizowany w 2 grupach):
1) W zawodzie technik logistyk : kurs rozliczania czasu pracy kierowców, kurs spedytora, kurs prawa jazdy kat. „B”, kurs obsługi wózka jezdniowego (5 osób).
2) W zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych: kurs baristy, kurs kelnera-bramana, kurs carvingu, kurs konsultanta ślubnego (2 osoby).
3) W zawodach technik mechanik pojazdów samochodowych, mechanik pojazdów samochodowych (9 os.): kurs prawa jazdy kat. „B”, kurs obsługi wózka jezdniowego, kurs spawania metodami TIG/MAG (19 osób).
4) W zawodzie sprzedawca: kurs prawa jazdy kat. „B”, kurs obsługi klienta i efektywnej sprzedaży (3 osoby).
B. Każdy z uczniów odbędzie po zrealizowaniu kursów 150 godzinny staż/praktykę w okresie 06—08.2019 r. , 06-08.2020 r. W ramach niniejszego zadania planuje się pokrycie kosztów zakwaterowania, wyżywienia, i dojazdu do miejsca realizacji stażu/praktyki. Uczestnikom zostanie wypłacone stypendium za staż/praktykę oraz zapewniana odzież robocza.
1. Uczestnikami projektu mogą być uczniowie i uczennice klas 2-3 Technikum i Branżowej Szkoły I stopnia. Nie dotyczy pracowników młodocianych.
2. Jednym z warunków uczestnictwa w projekcie jest dostarczenie kompletnych dokumentów rekrutacyjnych do Biura Projektu (dokumenty do pobrania w w/w miejscu i na www szkoły) do dnia 4 października 2019.
Kwalifikacja uczestników zgodnie z regulaminem dostępnym na www szkoły w zakładce Projekt Szkoła naszych oczekiwań
REGULAMIN UDZIAŁU W PŁATNYCH STAZACH PRAKTYKACH
harmonogram kursu operator obrabiarek sterowanych numerycznie
Kwalifikacje drogą do sukcesu – informacja o realizowanym projekcie
- Beneficjentem projektu pn. „Kwalifikacje drogą do sukcesu” jest Powiat Gołdapski. Realizatorem projektu jest Starostwo Powiatowe w Gołdapi.
- Projekt realizowany będzie w okresie od 01.09.2018 do 31.08.2020 r. na podstawie Umowy o dofinansowanie realizacji projektu numer RPWM.02.04.01-28-0035/18-00 z dnia 3 sierpnia 2018 r. Skierowany jest do uczniów Branżowej Szkoły I stopnia i Technikum oraz nauczycieli Zespołu Szkół Zawodowych w Gołdapi.
- Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 2: Kadry dla gospodarki, Działanie 2.4: Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego, Poddziałanie 2.4.1: Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – projekty konkursowe. - Celem głównym projektu jest zwiększenie atrakcyjności zawodowej (zatrudnienia) 108 uczniów (49K,59M) uczniów ZSZ w Gołdapi w okresie 09.2018-08.2020 poprzez współpracę szkoły z przedsiębiorstwami/pracodawcami w zakresie realizacji staży i praktyk zawodowych oraz realizacji kursów zawodowych powiązanych z profilem kształcenia uczniów oraz odbywaną praktyką/stażem. Zgodnie z potrzebami rynku pracy, sugestiami przedsiębiorców w połączeniu z realizacją programu doskonalenia zawodowego nauczycieli (szkolenia) nastąpi dostosowanie oferty edukacyjnej szkoły poprzez modyfikacja/dostosowanie programu nauczania na kierunkach: technik mechanik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych; technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik logistyk. Duży nacisk położy się na wykorzystania środków dydaktycznych/rozwiązań ICT wdrożonych w ramach modernizacji w/w kierunków kształcenia.
- Udział Uczestników w Projekcie jest bezpłatny. W przypadku kursów, których końcowe egzaminy wymagają wniesienia opłaty egzaminacyjnej, w projekcie przewidziano jednorazową opłatę. Koszty kolejnych egzaminów, w przypadku nie zdania ich za pierwszym podejściem, pokrywa uczestnik kursu.
- Zadania do realizacji przewidziane w projekcie:
- Kursy dla uczniów (każdy kurs organizowany w 2 grupach):
1) W zawodzie technik logistyk : kurs rozliczania czasu pracy kierowców, kurs spedytora, kurs prawa jazdy kat. „B”, kurs obsługi wózka jezdniowego (50 osób).
2) W zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych: kurs baristy, kurs kelnera-bramana, kurs carvingu, kurs konsultanta ślubnego (18 osób).
3) W zawodach technik mechanik pojazdów samochodowych (5 os), mechanik pojazdów samochodowych (14 os.): kurs prawa jazdy kat. „B”, kurs obsługi wózka jezdniowego, kurs spawania metodami TIG/MAG (19 osób).
4) W zawodzie technik informatyk: kurs obsługi/programowania obrabiarek sterowanych numerycznie CNC , kurs prawa jazdy kat. „B” (9 osób).
5) W zawodzie sprzedawca: kurs prawa jazdy kat. „B”, kurs obsługi klienta i efektywnej sprzedaży (12 osób).
- Realizacja 108 staży/praktyk 06—08.19, 06-08.20. Program staż/praktyk został opracowany na etapie konstruowania projektu z Przedsiębiorcami przyjmującymi na staże/praktyki i obejmuje wykorzystanie wiedzy zdobytej w ramach kursów. W ramach niniejszego zadania planuje się pokrycie kosztów zakwaterowania, wyżywienia, i dojazdu do miejsca realizacji stażu/praktyki. Uczestnikom zostanie wypłacone stypendium za staż/praktykę oraz zapewniana odzież robocza. Praktyka/staż będą trwały 19 dni. Szczegółowy regulamin staży/praktyk zostanie wprowadzony oddzielnym zarządzeniem.
- Modyfikacja/dostosowanie programu nauczania dla kierunków: technik mechanik pojazdów samochodowych/mechanik pojazdów samochodowych; technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik logistyk w tym doposażenie w/w kierunków w nowoczesne urządzenia/środki dydaktyczne.
- Szkolenia doskonalące dla nauczycieli w zakresie optymalnej modernizacji kierunków kształcenia w w/w zawodach
- Modernizacja i wyposażenie pracowni obsługi gości i pracowni mechatroniki, doposażenie 2 pracowni logistyki i pracowni mechaniki pojazdowej.
- Zasady rekrutacji
- Rekrutacja prowadzona będzie wrzesień 2018, wrzesień 2019 .
- W przypadku małej liczby zgłoszeń możliwe jest przedłużenie okresu rekrutacji lub rekrutacja dodatkowa. Decyzję tę podejmuje Koordynator Projektu.
- Jednym z warunków uczestnictwa w projekcie jest dostarczenie kompletnych dokumentów rekrutacyjnych do Biura Projektu (dokumenty do pobrania w w/w miejscu wraz z załącznikami )
- Oświadczenia uczestnika projektu – załącznik nr 1
- Deklaracji uczestnictwa w projekcie – załącznik nr 2
- Oświadczenie uczestnika projektu dotyczące przetwarzania danych osobowych – załącznik nr 3
- Kwalifikacja uczestników
- Weryfikacji formalnej zgłoszeń i wyboru Uczestników projektu dokona komisja rekrutacyjna w składzie: Koordynator Projektu i Asystent Koordynatora Projektu, wychowawcy klas.
- Pierwszeństwo w przyjęciu do Projektu będą miały osoby niepełnosprawne.
- Następnie o przyjęciu do Projektu decydować będzie suma punktów oraz liczba miejsc z uwzględnieniem zaplanowanych limitów płci. Rekrutacja w oparciu o arkusz wypełniany przez ucznia i wychowawcę. Składniki punktacji:
- pełnoletność: 6 punktów,
- ocena z wiodącego przedmiotu zawodowego:0-6 pkt
|
Ocena |
Liczba punktów |
|
1 |
1 |
|
2 |
2 |
|
3 |
3 |
|
4 |
4 |
|
5 |
5 |
|
6 |
6 |
- rekomendacja wychowawcy dotycząca zaangażowania ucznia : 0-6 pkt ( 6 –wysokie)
- Listę rankingową Uczestników tworzy się od największej do najmniejszej liczby punktów.
- Do projektu zostaną przyjęci kandydaci z największą liczbą punktów na listach rankingowych.
- Dodatkowo powstanie lista rezerwowych w kolejności zgodnie z uzyskanymi punktami. W razie rezygnacji Uczestnika z uczestnictwa w projekcie z przyczyn losowych, np. choroba, wypadek, itp., lub notorycznego opuszczania zajęć, zostanie przyjęta do projektu osoba z listy rezerwowej z najwyższą liczbą punktów.
- W przypadku, gdy osoby zgłaszające się będą miały taka samą liczbę punktów, o przyjęciu decydować będzie wynik rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzonej przez komisję rekrutacyjną
Szczegóły w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.



