Projekt Lepszy start
Koordynator projektu informuje o naborze do projektu LEPSZY START
DODATKOWYCH UCZESTNIKÓW
- 1. Zadania do realizacji przewidziane w projekcie:
I. Rozwój umiejętności/ kwalifikacji zawodowych poprzez realizację kursów zawodowych:
- Technik informatyk: kurs z zakresu obsługi/programowania maszyn/urządzeń sterowanych numerycznie, kurs prawa jazdy kat. B
- Technik logistyk: kurs spedytora, kurs rozlicz. czasu pracy kierowców, kurs wózków jezdniowych (wraz z egzaminem UDT), kurs prawa jazdy kat. B
II. Realizacja staży. Uczestnikom zostanie wypłacone stypendium za staż/praktykę oraz zapewniana odzież robocza . Staże będą trwały 19 dni.
III. Zajęcia dodatkowe z matematyki, fizyki lub języka angielskiego rozszerzające podstawę programową w grupach 5-6 osobowych x 20 godzin/grupa/semestr.
- 2. Kryteria rekrutacyjne:
a) Kryterium obligatoryjne: pełnoletniość
b) Kryterium premiujące (pierwszeństwa): niepełnosprawność
c) Średnia ocen z przedmiotów zawodowych 1-6p (6 za cel.).
d) Rekomendacja n-la wychowawcy dotycząca zaangażowania ucznia w naukę, podnoszenie swoich kwalifikacji, frekwencję, chęć podnoszenia kwalifikacji -1-6p ( 6 wysokie)
Uczestnikami projektu mogą być uczniowie i uczennice Technikum, którzy do końca maja 2021 będą pełnoletni. Wynika to z wymagalności wieku przy realizacji kursów wózków jezdniowych i prawa jazdy.
Jednym z warunków uczestnictwa w projekcie jest dostarczenie kompletnych dokumentów rekrutacyjnych do sekretariatu szkoły (dokumenty do pobrania na www szkoły) lub elektronicznie na e-mail: wicedyrektor.zszgoldap@wp.pl do dnia 2 grudnia 2020.
regulamin_stazy__ls_zarzadzenie_nr_92020.docx
zal1d_oswiadczenie_stazysty.docx
zal1gwniosek_o_zwrot_kosztow_dojazdu.docx
zal1i_oswiadczenie_uczestnika.docx
Informacja o realizowanym projekcie
LEPSZY START
1. Beneficjentem projektu pn. „LEPSZY START” jest Powiat Gołdapski. Realizatorem projektu jest Zespół Szkół Zawodowych w Gołdapi.
2. Projekt realizowany będzie w okresie od 01.09.2018 do 31.09.2021 r. na podstawie Umowy o dofinansowanie realizacji projektu numer RPWM.02.04.01-28-0054/19-00 z dnia 25 czerwca 2019 r. Skierowany jest do uczniów Technikum w Zespole Szkół Zawodowych w Gołdapi.
3. Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 2: Kadry dla gospodarki, Działanie 2.4: Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego, Poddziałanie 2.4.1: Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – projekty konkursowe.
4. Celem głównym projektu jest zwiększenie atrakcyjności zawodowej (zatrudnialności) 66 uczniów (38K,28M) uczniów ZSZ w Gołdapi w okresie 09.2019 -09.2021 poprzez współpracę szkoły z przedsiębiorstwami / pracodawcami w zakresie realizacji staży w okresie 06-08.20 oraz 06-08.21 dla w/w grupy 66 uczniów oraz realizację dla tych uczniów kursów zawodowych zgodnie z sugestią pracodawców / przedsiębiorców rozszerzających ich kwalifikacje/umiejętności zawodowe powiązanych z profilem kształcenia w/w uczniów oraz realizację wsparcia z zakresu rozwoju kompetencji kluczowych dla w/w grupy 66 uczniów poprzez realizację programu zajęć dodatkowych rozszerzających podstawę programową w przedmiotach: matematyka, fizyka, język angielski w okresie 09.2019-06.2021.
5. Projektem objęci będą uczniowie klas I- II z wyłączeniem klas III-IV – uczniowie klas III i IV objęci są wparciem w ramach projektu „M jak matma” i „Kwalifikacje drogą do sukcesu”.
6. Udział Uczestników w Projekcie jest bezpłatny. W przypadku kursów, których końcowe egzaminy wymagają wniesienia opłaty egzaminacyjnej, w projekcie przewidziano jednorazową opłatę. Koszty kolejnych egzaminów, w przypadku nie zdania ich za pierwszym podejściem, pokrywa uczestnik kursu.
7. Zadania do realizacji przewidziane w projekcie:
7.1 Rozwój kompetencji / umiejętności/ kwalifikacji zawodowych poprzez realizację kursów zawodowych:
1. Technik informatyk (22 uczniów): kurs z zakresu obsługi/programowania maszyn/urządzeń sterowanych numerycznie, kurs prawa jazdy kat. B
2. Technik logistyk (20 uczniów): kurs spedytora, kurs rozliczania czasu pracy kierowców, kurs obsługi wózków jezdniowych (wraz z egzaminem UDT), kurs prawa jazdy kat. B
3. Technik żywienia i usług gastronomicznych (10 uczniów): kurs kucharz kuchni regionalnej, kurs barristyczny, kurs kelner barman,, kurs konsultant ślubny, kurs prawa jazdy kat. B
4. Technik obsługi turystycznej (14 uczniów): kurs rezydenta turystycznego, kurs animatora czasu wolnego, kurs konsultanta ślubnego, kurs prawa jazdy kat. B
7.2 Realizację staży dla w/w uczniów. W ramach niniejszego zadania planuje się pokrycie kosztów zakwaterowania, wyżywienia, i dojazdu do miejsca realizacji stażu/praktyki. Uczestnikom zostanie wypłacone stypendium za staż/praktykę oraz zapewniana odzież robocza. Praktyka/staż będą trwały 19 dni.
7.3 Realizację ukierunkowanego na rozwój kompetencji kluczowych programu zajęć dodatkowych rozszerzających podstawę programową :
1. Zajęcia dodatkowe z matematyki rozszerzające podstawę programową z wykorzystaniem metody eksperymentu (4 grupy x 5-6 osób x 20 godzin/grupa/semestr).
2. Zajęcia dodatkowe z fizyki rozszerzające podstawę programową z wykorzystaniem metody eksperymentu (4 grupy x 5-6 osób x 20 godzin/grupa/semestr).
3. Zajęcia dodatkowe z języka angielskiego rozszerzające podstawę programową (4 grupy x 5-6 osób x 20 godzin/grupa/semestr).
7.4 Na cele realizacji projektu planuje się zakup sprzętu komputerowego: 2 tablic interaktywnych, 2 projektorów i komputerów przenośnych. Zakupy będą dotyczyć wyposażenia dwóch pracowni językowych.
8. Zasady rekrutacji
8.1 Rekrutacja prowadzona będzie wrzesień 2019, wrzesień 2020 .
8.2 W przypadku małej liczby zgłoszeń możliwe jest przedłużenie okresu rekrutacji lub rekrutacja dodatkowa. Decyzję tę podejmuje Koordynator Projektu.
8.3 Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest dostarczenie kompletnych dokumentów rekrutacyjnych do Biura Projektu (dokumenty do pobrania w w/w miejscu)
a. Oświadczenia uczestnika projektu – załącznik nr 1
b. Deklaracji uczestnictwa w projekcie – załącznik nr 2
c. Oświadczeń uczestnika projektu dotyczących przetwarzania danych osobowych i wizerunku – załącznik nr 3, 4
8.4 Kryteria rekrutacyjne uczniów:
a) Kryterium obligatoryjne: pełnoletniość (w przypadku kursów zawodowych)
b) Kryterium premiujące (pierwszeństwa): niepełnosprawność
c) Średnia ocen z przedmiotów zawodowych 1-6p (6 za cel.). x 50%
d) Rekomendacja n-la wychowawcy dotycząca zaangażowania ucznia w naukę, podnoszenie swoich kwalifikacji, frekwencję, chęć podnoszenia kwalifikacji -1-6p( 6 wysokie) x 50%. Łącznie do uzyskania maks. 6 punktów.
8.5 Do projektu zostaną przyjęci kandydaci z największą liczbą punktów na listach rankingowych.
8.6 Listę rankingową Uczestników tworzy się od największej do najmniejszej liczby punktów. Dodatkowo powstanie lista rezerwowych w kolejności zgodnie z uzyskanymi punktami. W razie rezygnacji Uczestnika z uczestnictwa w projekcie z przyczyn losowych, np. choroba, wypadek, itp., lub notorycznego opuszczania zajęć, zostanie przyjęta do projektu osoba z listy rezerwowej z najwyższą liczbą punktów.
8.7 W przypadku, gdy osoby zgłaszające się będą miały taka samą liczbę punktów, o przyjęciu decydować będzie wynik rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzonej przez komisję rekrutacyjną
Szczegóły w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.



