• Tel/Fax(87)6150440
  • sekretariat@zszgoldap.pl
  • Jaćwieska 14, Gołdap

Projekt Lepszy start

Rekrutacja

Koordynator projektu informuje o  naborze do projektu LEPSZY START

DODATKOWYCH UCZESTNIKÓW

 

  1. 1.      Zadania do realizacji przewidziane w projekcie:

 

I. Rozwój umiejętności/ kwalifikacji zawodowych poprzez realizację kursów zawodowych:

  1. Technik informatyk: kurs z zakresu obsługi/programowania maszyn/urządzeń sterowanych numerycznie, kurs prawa jazdy kat. B
  2. Technik logistyk: kurs spedytora, kurs rozlicz. czasu pracy kierowców, kurs wózków jezdniowych (wraz z egzaminem UDT), kurs prawa jazdy kat. B

II.  Realizacja staży. Uczestnikom zostanie wypłacone stypendium za staż/praktykę oraz zapewniana odzież robocza . Staże będą trwały 19 dni.

III. Zajęcia dodatkowe z matematyki,  fizyki lub języka angielskiego rozszerzające podstawę programową w grupach 5-6 osobowych  x 20 godzin/grupa/semestr.

 

 

  1. 2.      Kryteria rekrutacyjne:

a)      Kryterium obligatoryjne: pełnoletniość

b)      Kryterium premiujące (pierwszeństwa): niepełnosprawność

c)      Średnia ocen z przedmiotów zawodowych 1-6p (6 za cel.).

d)      Rekomendacja n-la wychowawcy dotycząca zaangażowania ucznia w naukę, podnoszenie swoich kwalifikacji, frekwencję, chęć podnoszenia kwalifikacji -1-6p ( 6 wysokie)

Uczestnikami projektu mogą być uczniowie i uczennice Technikum, którzy do  końca maja 2021 będą pełnoletni. Wynika to z wymagalności wieku przy realizacji kursów wózków jezdniowych i prawa jazdy.

Jednym z warunków uczestnictwa w projekcie jest dostarczenie kompletnych dokumentów rekrutacyjnych do sekretariatu szkoły (dokumenty do pobrania na www szkoły)  lub elektronicznie na e-mail: wicedyrektor.zszgoldap@wp.pl  do dnia 2 grudnia 2020.

 

  dokumenty_rekrutacyjne_n.docx

  zarzadzenie_nr_72019_dyrektora_zespolu_szkol_zawodowych_w_goldapi_z_dnia_16_wrzesnia_2019_roku_w_sprawie_wprowadzenia_regulaminu__rekrutacji_i_uczestnictwa_w_projekcie__„lepszy_start”_wspolfinansowanym_z_efs_w_ramach_regi.docx

 

Staże

  regulamin_stazy__ls_zarzadzenie_nr_92020.docx

  zal1b_umowa_ze_stazysta.docx

  zal1d_oswiadczenie_stazysty.docx

  zal1gwniosek_o_zwrot_kosztow_dojazdu.docx

 zal1i_oswiadczenie_uczestnika.docx

  zal1j_certyfikat_1.docx

Zarządzenie Dyrektora

 

 

Informacja o realizowanym projekcie

LEPSZY START

 

1.     Beneficjentem projektu pn. „LEPSZY START” jest Powiat Gołdapski. Realizatorem projektu jest Zespół Szkół Zawodowych w Gołdapi.

2.     Projekt realizowany będzie w okresie od 01.09.2018 do 31.09.2021 r. na podstawie Umowy o dofinansowanie realizacji projektu numer RPWM.02.04.01-28-0054/19-00 z dnia 25 czerwca 2019 r. Skierowany jest do uczniów Technikum w  Zespole Szkół Zawodowych w Gołdapi.

3.     Projekt współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa 2: Kadry dla gospodarki, Działanie 2.4: Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego, Poddziałanie 2.4.1: Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – projekty konkursowe.

4.     Celem głównym projektu jest zwiększenie atrakcyjności zawodowej (zatrudnialności) 66 uczniów (38K,28M) uczniów ZSZ w Gołdapi w okresie 09.2019 -09.2021 poprzez współpracę szkoły z przedsiębiorstwami / pracodawcami w zakresie realizacji staży w okresie 06-08.20 oraz 06-08.21 dla w/w grupy 66 uczniów oraz realizację dla tych uczniów kursów zawodowych zgodnie z sugestią pracodawców / przedsiębiorców rozszerzających ich kwalifikacje/umiejętności zawodowe powiązanych z profilem kształcenia w/w uczniów oraz realizację wsparcia z zakresu rozwoju kompetencji kluczowych dla w/w grupy 66 uczniów poprzez realizację programu zajęć dodatkowych rozszerzających podstawę programową w przedmiotach: matematyka, fizyka, język angielski w okresie 09.2019-06.2021.

5.     Projektem objęci będą uczniowie klas I- II z wyłączeniem klas III-IV – uczniowie klas III i IV objęci są wparciem w ramach projektu „M jak matma” i „Kwalifikacje drogą do sukcesu”.

6.     Udział Uczestników w Projekcie jest bezpłatny. W przypadku kursów, których  końcowe  egzaminy wymagają wniesienia opłaty egzaminacyjnej, w projekcie przewidziano jednorazową opłatę. Koszty kolejnych egzaminów, w przypadku nie zdania ich za pierwszym podejściem, pokrywa uczestnik kursu.

7.     Zadania do realizacji przewidziane w projekcie:

7.1  Rozwój kompetencji / umiejętności/ kwalifikacji zawodowych poprzez realizację kursów zawodowych:

1.     Technik informatyk (22 uczniów): kurs z zakresu obsługi/programowania maszyn/urządzeń sterowanych numerycznie, kurs prawa jazdy kat. B

2.     Technik logistyk (20 uczniów): kurs spedytora, kurs rozliczania czasu pracy kierowców, kurs obsługi wózków jezdniowych (wraz z egzaminem UDT), kurs prawa jazdy kat. B

3.     Technik żywienia i usług gastronomicznych (10 uczniów): kurs kucharz kuchni regionalnej, kurs barristyczny, kurs kelner barman,, kurs konsultant ślubny, kurs prawa jazdy kat. B

4.     Technik obsługi turystycznej (14 uczniów): kurs rezydenta turystycznego, kurs animatora czasu wolnego, kurs konsultanta ślubnego, kurs prawa jazdy kat. B

7.2  Realizację staży dla w/w uczniów. W ramach niniejszego zadania planuje się pokrycie kosztów zakwaterowania, wyżywienia, i dojazdu do miejsca realizacji stażu/praktyki. Uczestnikom zostanie wypłacone stypendium za staż/praktykę oraz zapewniana odzież robocza. Praktyka/staż będą trwały 19 dni.

7.3 Realizację ukierunkowanego na rozwój kompetencji kluczowych programu zajęć dodatkowych rozszerzających podstawę programową :

1.     Zajęcia dodatkowe z matematyki rozszerzające podstawę programową z wykorzystaniem metody eksperymentu (4 grupy x 5-6 osób x 20 godzin/grupa/semestr).

2.     Zajęcia dodatkowe z fizyki rozszerzające podstawę programową z wykorzystaniem metody eksperymentu (4 grupy x 5-6 osób x 20 godzin/grupa/semestr).

3.     Zajęcia dodatkowe z języka angielskiego rozszerzające podstawę programową (4 grupy x 5-6 osób x 20 godzin/grupa/semestr).

7.4 Na cele realizacji projektu planuje się zakup sprzętu komputerowego: 2 tablic interaktywnych, 2 projektorów i komputerów przenośnych. Zakupy będą dotyczyć wyposażenia dwóch pracowni językowych.

8. Zasady rekrutacji

8.1 Rekrutacja prowadzona będzie wrzesień 2019, wrzesień 2020 .

 8.2 W przypadku małej liczby zgłoszeń możliwe jest przedłużenie okresu     rekrutacji lub rekrutacja dodatkowa. Decyzję tę podejmuje Koordynator Projektu.

8.3 Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest dostarczenie kompletnych dokumentów rekrutacyjnych do Biura Projektu (dokumenty do pobrania w w/w miejscu)

a.      Oświadczenia uczestnika projektu – załącznik nr 1

b.     Deklaracji uczestnictwa w projekcie – załącznik nr 2

c.      Oświadczeń uczestnika projektu dotyczących przetwarzania danych osobowych i wizerunku – załącznik nr 3, 4

       8.4 Kryteria rekrutacyjne uczniów:

a)     Kryterium obligatoryjne: pełnoletniość (w przypadku kursów zawodowych)

b)    Kryterium premiujące (pierwszeństwa): niepełnosprawność

c)     Średnia ocen z przedmiotów zawodowych 1-6p (6 za cel.). x 50%

d)    Rekomendacja n-la wychowawcy dotycząca zaangażowania ucznia w naukę, podnoszenie swoich kwalifikacji, frekwencję, chęć podnoszenia kwalifikacji -1-6p( 6 wysokie) x 50%. Łącznie do uzyskania maks. 6 punktów. 

8.5  Do projektu zostaną przyjęci kandydaci z największą liczbą punktów na listach rankingowych.

8.6  Listę rankingową Uczestników  tworzy się od największej do najmniejszej liczby punktów. Dodatkowo powstanie lista rezerwowych w kolejności zgodnie z uzyskanymi punktami. W razie rezygnacji Uczestnika z uczestnictwa w projekcie z przyczyn losowych, np. choroba, wypadek, itp., lub notorycznego opuszczania zajęć, zostanie przyjęta do projektu osoba z listy rezerwowej z najwyższą liczbą punktów.

8.7  W przypadku, gdy osoby zgłaszające się będą miały taka samą liczbę punktów, o przyjęciu decydować będzie wynik rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzonej przez komisję rekrutacyjną

 

Szczegóły w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.